skriv-lust

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Jag startar om på nytt... med skriv-lust

Av Ubitt - 5 mars 2014 18:00

Jag har varit en motvillig facebookare. Tycker att forumet är alldeles för snabbt och ytligt, man kan inte påverka så mycket och om man inte sitter uppkopplad i stort sett dygnet runt så missar man det mesta. Inte för att det är så mycket att missa. Mycket delningar och ganska trist. men för mig har det liksom varit ett sätt att lätt hålla viss kontakt med vänner och bekanta.


Men - texterna på FB blir korta, kapas efter en liten bit och hänvisas till "visa mer". Många orkar kanske inte ens läsa färdigt. Det ska gå så snabbt, så idiotiskt blixtsnabbt.  Och för mig så är orden nödvändiga, propsar påatt få komma ut, vill bli skrivna... Dessutom vill jag kunna lägga in bilder var jag vill i texten. JAG VILL SKAPA SJÄLV! Jag vill kunna göra orden kursiverade eller feta om jag vill betona dem. Jag vill skriva i ett större lugn. Så nu startar jag den här bloggen.


Jag kommer att skriva om små och stora saker, saker som retar upp mig, saker jag gillar, mycket om djur, för jag gillar djur. Många foton, för jag gillar att fotografera. Tankarna far för det mesta runt i huvudet på mig och vill så gärna formuleras. Det vore jättekul om du vill följa, men vill du inte och orkar inte så kommer jag att skriva ändå. För jag skriver mest för mig själv, men tycker att det är litet trist att bara lägga ner alstren i lådan. För utan att man kanske vet det har man rätt många tankar gemensamma med andra. Vilket kan visa sig i kommentarerna.


Håll till godo, här har du skriv-lust! Ordet skrivlust var upptaget, så det får vara med bindestreck. Alltid retar det nån!

 
 
Ingen bild

Helen

5 mars 2014 19:10

Kul att du börjat blogga igen, jag kommer att kika in och läsa

Ubitt

5 mars 2014 19:21

Härligt, du är så välkommen!

 
kicki

kicki

5 mars 2014 19:28

trevligt att se dig tillbaka :)

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vivi

6 mars 2014 08:50

Oj, jag lyckades ta mig in på din nya blogg. Vi har stora problem med nästet och det kommer gubbar hit och ska "fixa", men än så länge har det inte lyckats. Det blev sen Telia tog över efter Etanet. Men det ska väl ordna sig. Men jag tröttnar när det krånglar, stänger av datorn och går ut. Vad kul att du ska blogga igen. Jag älskar också träd, alla sorter. Jag hade stora svårigheter att kasta ut granen i år. Den var så fin! Nu ligger den där ute för att bli ved och den är fortfarande lika fin.

Ubitt

6 mars 2014 09:39

Dumma Telia, man gillar inte när det krånglar! Trädälskare är vi, och kommer alltid att vara.. kram

 
Katarina

Katarina

6 mars 2014 12:32

Kul att du är igång och bloggar igen!

http://www.karoscorner.blogspot.se

 
Ingen bild

Agneta

6 mars 2014 20:16

Roligt UB, här kommer jag att titta in då o då:)

Ubitt

6 mars 2014 22:16

You´re welcome...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ubitt - 26 juni 2014 06:50

Avslutar bloggen på obestämd tid.Men väljer ändå att inte ta bort den helt. Tack för den här tiden, ni som läst! ...

Av Ubitt - 3 juni 2014 13:35


Sorry, men det har varit dåligt med inlägg här på sistone. Skrivlusten kommer periodvis, men tyvärr känns det inte alltid så motiverande.   Kanske blir det bättre snart?     ...

Av Ubitt - 18 maj 2014 11:20

Här kommer ett gäng foton till, från vår agilitykursavslutning 14 maj. Tack Marianne, Ida och alla deltagare för en kul kurs!   Den här är en av mina favoritbilder, unga Lina med Zenda:     Rosa genom däcket     Zigge på balansen ...

Av Ubitt - 17 maj 2014 10:23

Pigga rosa har ibland så full fart så att matte Beatrice knappt hinner med!     -medan Theo tar det lugnt nedför Balansen     Urax hoppar lätt genom Däcket, se sån stil han jhar!     Ossi tyckte först att Vippen var otäck (som de...

Av Ubitt - 17 maj 2014 10:18

Det var full fart på alla hundar!   Här Mandel på vippen, med matte Elin     - och Rosa på samma hinder (matte Beatrice assisterar i början)     Lille Berry traskar glatt över Balansen (matte Uma vid sidan)     - och Urax ...

Ovido - Quiz & Flashcards