skriv-lust

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Ubitt - 24 mars 2014 03:59

Via Trädgårdsföreningen träffade jag Christina,som berättade om sin hundpojke Urax. Igår var det äntligen dags för Theo och Urax att träffas och gå första promenaden. Maken till trevlig hund har sällan skådats! Urax är en västgötaspets, elegant ända ut i tåspetsarna, Och en gentleman!

 

De fann varandra direkt. Jag älskar hundar som är så naturligt vänliga till sin natur och bara ÄR. Inga konstigheter alls. En bit inpå promenaden lockade Urax till lek, och jag trodde knappt mina ögon. Det var verkligen längesedan Theo har lekt med en annan hund. Flytten har gjort honom litet dämpad och försiktig. Men nu bar det av över ängarna... mattes förtjusning sitter fortfarande i, som en varm boll i bröstet.

 

 

 

Både Theo och jag är i urusel kondition, så efter denna häftiga promenad var vi helt slut. Svimmade i säng vid 19-tiden, nöjda. Ser fram emot nästa promenad! Tack Christina och Urax!


                                                  
                    Jämnstora

                                                  
                       Tittut!

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards